top of page

Algemene Voorwaarden

1. Algemeen

1.1 De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle producten en diensten tussen Ruben de Ligt, hierna te noemen: “Opdrachtnemer” en de Opdrachtgever, waarop Opdrachtnemer deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken. 

1.2 Opdrachtnemer is bij het uitvoeren van de werkzaamheden geheel zelfstandig en zij heeft het recht om het tijdstip en de tijdsduur van de werkzaamheden naar eigen inzicht vast te stellen en in te delen, met inachtneming van de afgesproken termijnen en richtlijnen, waarbinnen de werkzaamheden moeten worden verricht. 

1.3 Opdrachtnemer heeft het recht om gemaakte producten na publicatie door Opdrachtgever naar redelijkheid te verspreiden via eigen website, sociale media, etc. voor commerciële doeleinden zonder Opdrachtnemer op de hoogte te brengen.

1.4 Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van deze bepalingen.

1.5 Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.

1.6 Indien Opdrachtnemer niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Opdrachtnemer in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.​

​

2. Offertes, Factuur en Betaling

2.1 Alle offertes van de Opdrachtnemer zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld. Indien geen aanvaardingstermijn is gesteld, vervalt de offerte altijd na 30 dagen.

2.2 Opdrachtnemer kan niet aan zijn offertes worden gehouden indien de Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. 

2.3 Betaling dient voltooid te zijn binnen 14 dagen na factuurdatum.

2.4 Buiten een straal van 10 kilometer vanaf Leeuwarden wordt €0,35 incl. btw aan reiskosten per kilometer gerekend.

2.5 Indien van toepassing, moet minimaal 48 uur voor aanvang van de opdracht een aanbetaling van 25% van het totaalbedrag voldaan worden, en binnen 7 dagen na akkoord van de opdrachtbevestiging indien de afspraak verder dan 14 dagen in de toekomst ligt. Hiervoor wordt een aparte factuur meegestuurd met de opdrachtbevestiging. 

 

3. Levering

3.1 Binnen 14 dagen worden eindproducten digitaal aangeleverd via een persoonlijke en afgeschermde link tenzij anders afgesproken met de Opdrachtgever.

3.2 De Opdrachtgever kan tot 7 dagen na aanlevering van het eindproduct naar redelijkheid een revisie aanvragen. Na deze periode wordt het eindproduct gezien als goedgekeurd.

3.3 Opdrachtnemer maakt naar eigen inzicht een selectie uit het gemaakte materiaal. De Opdrachtgever kan zonder toestemming van Opdrachtnemer geen beroep doen op ongeschikt materiaal.

 

4. Auteursrecht en publicatie

4.1 Opdrachtnemer zal ten alle tijden beschikken over het auteursrecht van gemaakt beeldmateriaal. Opdrachtgever betaalt enkel voor het recht om het gemaakte materiaal te gebruiken voor de overeengekomen opdracht.

4.2 Opdrachtnemer heeft het recht de door de uitvoering van een overeenkomst aan zijn zijde toegenomen kennis ook voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van de Opdrachtgever ter kennis van derden wordt gebracht.

4.3 Opdrachtgever heeft de plicht om bij elke publicatie een duidelijke melding te maken van de auteur, Ruben de Ligt, middels de tekst: “foto/video door: www.rubendeligt.nl”, tenzij dit in de licentie anders is vermeld. 

4.4 Opdrachtgever mag in geen enkele situatie het opgeleverde product aanpassen, in welke vorm dan ook, zonder toestemming van Opdrachtnemer.

4.5 Enkel Opdrachtgever heeft het recht om het gemaakte beeldmateriaal gebruiken voor de overeengekomen opdracht. Dit recht kan niet overgedragen, of verkocht worden aan derden. 

4.6 Gemaakt beeldmateriaal mag enkel gebruikt worden voor de overeengekomen opdracht, tenzij hier toestemming voor is gegeven door Opdrachtnemer.

 

5. Aansprakelijkheid

5.1 Indien Opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld. 

5.2 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Opdrachtnemer is uitgegaan van door of namens de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens.

5.3 Opdrachtgever gaat op eigen risico akkoord met de opdracht, waarbij de Opdrachtgever zelf aansprakelijk is voor geleden schade aan zichzelf of eigendommen, voor, tijdens of na het uitvoeren van de opdracht.

5.4 Indien Opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn voor vermogensschade en immateriële schade, dan is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot maximaal eenmaal de factuurwaarde van de order, althans tot dat gedeelte van de order waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

 

6. Annulering en klachten

6.1 Annuleringen dienen minimaal 48 uur voor aanvang van de opdracht ingediend worden. Opdrachtnemer behoudt hierbij het recht op de aanbetaling.

6.2 Bij annuleringen binnen 48 uur wordt de aanbetaling plus 30% van de totale kosten gerekend. Bij annuleringen binnen 24 uur is dit de aanbetaling plus 55% van de totale kosten.

6.3 Indien de afspraak wordt geannuleerd en vervolgens verplaatst binnen deze tijdvakken behoudt Opdrachtnemer de aanbetaling en wordt deze opnieuw gefactureerd. In het geval dat er geen aanbetaling van toepassing was wordt er een vast bedrag van €32,- excl. btw gerekend

6.4 Indien de afspraak niet van tevoren wordt geannuleerd maar de Opdrachtgever toch niet de opdracht door wil/kan laten gaan wordt het volledige bedrag gefactureerd. 

6.5 De opdrachtgever gaat akkoord met een finiete tijd voor de opdracht, niet een voltooid eindresultaat. Wanneer de Opdrachtgever niet voldoende voorbereid is op de afspraak door wat voor reden dan ook, en Opdrachtnemer hierdoor niet tijdig de opdracht kan voltooien is hij niet verplicht om tot na het eind van de afspraak door te werken om de opdracht te voltooien.

6.6 Indien Opdrachtgever expliciet de afspraak maakt met de Opdrachtnemer om wel een voltooid eindresultaat te leveren ten alle tijden, wordt de extra tijd die de Opdrachtnemer moet besteden aan voorbereidingen veroorzaakt door de Opdrachtgever gefactureerd met een tarief van  €45,- per uur excl. btw. 

 

7. Licenties​

7.1 Toestemming voor het gebruik van beeldmateriaal door de Opdrachtgever wordt uitsluitend schriftelijk of via e-mail verleend.

7.2 De Opdrachtgever kiest vooraf een licentie die bij de wensen van de Opdrachtgever past. De eventuele kosten hiervoor zullen op de offerte en factuur vermeldt worden.

7.3 Een licentie kan altijd door de Opdrachtgever opgewaardeerd worden, tegen bijpassende vergoeding. Dit kan schriftelijk of via e-mail, en is pas van kracht wanneer de betaling aan Opdrachtnemer voldaan is.

7.4 Indien er geen afspraak is gemaakt met betrekking tot een licentie, geldt dat de Opdrachtgever het recht tot eenmalig gebruik van het beeldmateriaal heeft, in ongewijzigde vorm, ten behoeve van een doel of wijze, zoals vooraf afgesproken tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.

7.5 Een licentie is gebonden aan de Opdrachtgever en is niet overdraagbaar. Sublicenties aan derden is de Opdrachtgever niet bevoegd te verlenen.

7.6 In het geval dat de Opdrachtgever niet wenst dat het eindproduct door Opdrachtnemer gebruikt wordt t.b.v. eigen portfolio, social media of acquisitie, terwijl een dergelijk portfolio stuk waardevol is voor de acquisitie van nieuwe opdrachten, dan is het mogelijk dit af te kopen middels een vergoeding van 150% van het totaalbedrag van de opdracht, bovenop het gefactureerde bedrag van de opdracht.

​

8. Uitzonderlijke Tarieven

8.1 Opdrachten die van ma-vr na 18:00 of op zaterdag uitgevoerd worden door Opdrachtnemer vallen onder een tarief van 130% het standaard tarief. 

8.2 Opdrachten die op zondag uitgevoerd worden vallen onder een tarief van 150% het standaard tarief. 

8.3 Voor spoedopdrachten die binnen 24 uur uitgevoerd dienen te worden wordt een extra bedrag van  €50,- ex. btw in rekening gebracht.

​

bottom of page